sunnuntai 29. huhtikuuta 2012

Kertokaapa viisaat







...miten nämä kuvien muotoilut saa sellaiseksi kuin haluaa?? Nyt kun joku ylempi taho on päättänyt että kaikkien pitää vaihtaa uuteen, parempaan (?) julkaisusysteemiin, niin olen ihan pihalla. Tajusin jo - muutaman virheyrityksen jälkeen - että ensin valitaan ylin kuva, ja siihen perään muut, mutta miksi tämä haluaa laittaa pystykuvan vaakaan ja vaakakuvan pystyyn? Eikö niitä voi mistään kääntää?? Tai jos haluaakin vaihtaa kuvien järjestystä jälkeenpäin siitei tule yhtään mittään, kö? Grrrrr.. :o(

Kuitenkin: krookukset ja sinivuokot kukkii, ulkona paistaa aurinko ja näyttää hyvin keväiseltä vaikka tuuli tuivertaakin pohjoisesta ja kovaa. Kasvimaata on raivattu lisää yhden jätesäkillisen verran, ja kunhan kankut vähän lämpenee, ajattelin vielä tehdä yhden pihakierroksen kameran kanssa.

3 kommenttia:

Tiina kirjoitti...

sä laitat vissiin eri systeemillä kuvat kuin esim mä?Mä lisään aina kuvan kerrallaan.Mulla myös joskus pystysuorat kuvat kääntyy itsestään vaakaan,vaikka olisin ne etukäteen kääntänyt ihan oikein.Mulla ei tekstin kirjoitusvaiheessa näy enää kuvat kuvina vaan pitkinä kirjain-numero-merkkikoodeina,ei oo näkynyt enää pitkään aikaan.Talviblogin puolella näkyy kuvina niinkuin ennenkin.
Ei siis ollu minusta mitn apua,mutta enpä mä oo mitenkään viisaskaan:) Jospa joku osais auttaa.

pioni kirjoitti...

Mulla ei ole ollut ongelmia kuvien käännön suhteen (koputtaa puuta). Käännän kaikki kuvat, jotka tarvii, koneella oikeinpäin ja sitten vaan lataan blogiini. Toivottavasti sullakin helpottaa.

Tiinalle vinkiksi, että kun kirjoitat tekstiä, vasemmassa yläkulmassa on "laatikot" luo ja HTML. Jos painat luo-laatikosta, tulee tekstiin kuva ja jos HTML on aktivoitu, tulee kuvan sijasta kauhea määrä erilaisia merkkejä.

Vianna kirjoitti...

Kiitos avusta, kamut! Miekin käännän kaikki kuvat oikein ensin koneella, mutta joskus (kuten nyt, ja luulisin että johtuu tästä uudesta julkaisualustasta, tai sitten ei..) ne menee silti miten sattuu. Nytkin tuo kuva oransseista krookuksista on itsestään pystyyn kääntynyt vaakakuva, ja sit tuo yks pystykuva on ihan kellallaan. Täytyiski ehkä opetella tuo html-kieli, oiskohan sitte tarpeeksi viisas ja osais kaiken tämän tekniikan :o)